Vad händer med Newcastle?

Ja, vad händer med Newcastle nu när laget trots allt åkte ut Premier League? Jag tror varken jag, spelarna i Newcastle eller deras fans har insett vad som har hänt. Kommer denna kontroversiella klubb kunna ta sig tillbaka till finrummet på en gång? Det blir svårare än att försöka hålla sig kvar i Premier League, mycket svårare. Hur många försvinner och vilka? Vad kan de få för spelarna? Risken är att det blir ett nytt Leeds. Faller rakt ner i seriesystemet, även om ekonomisituationen ser förhållandevis bra ut om man jämför med Leeds, den säsongen de åkte ur.

Lite tråkigt att även Middlesbrough åkte ur. Enligt mig ska dessa lag finnas i den högsta serien, men vi får vara glada att några klassiska lag tar sig upp istället, bland annat Sebastian Larssons Birmingham.

Vart försvinner Tuncay Sanli? Varit enorm den här säsongen. Fortsätter han i England eller flyttar han hem till Fenerbahce?

Tidigare idag tackades Paolo Maldini för sig på San Siro, medans Fabio Cannavaro tackade Real-fansen för några fina säsonger i Real-tröjan. Cannavaro är älskad vart han än spelar. Fair-play lirare det där alltså.


Endast tre dagar kvar till årets höjdpunkt i fotbollseuropa. Blir svårare och svårare att förutse matchbilden, eftersom spelarna i respektive lag har vilat från match den senaste tiden. Den som spelat fullt ut är Samuel Eto'o och det har inte alls sett bra ut. Oskärpa i avsluten när det som mest behövs för hans egen del, då han så gärna vill ta hem guldskon. Nu vinner han troligtvis inte ens skytteligan i La Liga. Att Eto'o så gärna vinner guldskon är ingen skräll. Det lyser igenom honom att han är en liten diva trots allt. Fast det är väl just det man behöver vara på den där nivån.


Nu är det lite tentaplugg som gäller innan jag somnar.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej på dig.



Såg att du kommenterat min blogg så jag tänkte göra desamma.



Vi är inte alls nöjd med inledningen av säsongen och vi har inte riktigt fått med de resultat vi önskat. Dock har vi många matcher spelat bättre än resultat visat.



Kul att du håller koll iaf.



//Johanna

2009-05-25 @ 08:27:07
URL: http://sja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0