Imorgon smäller det - Barca mot Man Utd!

Läget är ovisst, nervöst och olidligt spännande. Vilka vinner? Kommer det att avgöras vem som vinner matchen i matchen mellan Leo Messi och C Ronaldo? Det tror inte jag. Jag tror att det är någon mer "okänd" spelare som kliver fram imorgon för något av lagen och avgör. Jag tror detta är avgjort när 90 minuter är spelade. Däremot vilket lag som vinner vågar jag inte sia om, även om jag verkligen hoppas på Barca!

Lagen har inte ställt upp med bästa möjliga lag på ett bra tag och det är svårt att säga hur formen är på dessa spelare. Vi får allt tänka på att båda lagen har viktiga spelare avstängda i finalen. United har terriern Darren Fletcher avstängd, vilket är värre än vad många tror. Hans aggresivitet och löpstyrka hade behövts mot detta bolltrillande Barca. I Barca är ytterbackarna Dani Alves och Eric Abidal avstängda. Ett ännu värre problem om man kan säga så. Det mest troliga blir att Yaya Touré bildar mittbackspar med Gerard Pique, Carles Puyol flyttar ut på högerbacken och gamlingen Sylvinho tar hand om vänsterbacksplatsen. Ingen backlinje som skrämmer United direkt. För United tar troligtvis Anderson över det defensiva jobbet och någon av trotjänarna Ryan Giggs eller Paul Scholes kommer in som länk mellan Rooney och mittfältet.

Jag ger mig ändå på en tippning. Barcelona vinner med 2-1. Michael Carrick ger United ledningen i första halvlek med ett kanonskott. Till andra halvlek kommer Bojan in och ligger bakom Etoós kvittering. Segermålet kommer inte förän i slutskedet av matchen. Iniestas smeker fram bollen till en djupledslöpande Xavi som iskallt placerar bollen bredvid Van der Sar. Där har ni matchen i en kort sammanfattning. ;)


Har suttit på föreläsning hela förmiddagen för att senare sitta på polisstationen i 2½ (!) timme för att ansöka om nytt pass. Nu är det hög tid att plugga, vilket känns riktigt segt måste jag säga.

Ha det fint,

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0