Silly Season - Del 2

Visst, det är Silly Season, men inte har det varit så här pass mycket snack, rykten och övergångar när säsongen knappt tagit slut i Europa? Det var en hel del snack om att Cristiano Ronaldo skulle till Real Madrid förra säsongen, men nu känns det som att varenda världsstjärna kan byta klubb, förutom Leo Messi. Det är troligtvis den stjärna som själv vet vart han spelar kommande säsong.

Här kommer en liten lista på lite tyngre klara transfers den senaste tiden.

Klara transfers:


Gareth Barry.....Till Manchester City.....Från Aston Villa
Fabio Quagliarella.....Till Napoli.....Från Udinese
Carlo Ancelotti.....Till Chelsea.....Från Milan
Hernan Crespo.....Till Genoa.....Från Inter
Thomas Kahlenberg.....Till Wolfsburg.....Från Auxerre
Yoann Gourcuff.....Till Bordeaux.....Från Milan
Diego.....Till Juventus.....Från Werder Bremen
Robert Acquafresca.....Till Genoa.....Från Inter
Diego Milito.....Till Inter.....Från Genoa
Thiago Motta.....Till Inter.....Från Genoa
Fabio Cannavaro.....Till Juventus.....Från Real Madrid

Det första jag reagerar på när jag skriver den här listan är att Genoa kommer få ett riktigt vasst anfallspar till kommande säsong. Acquafresca tillsammans med Crespo, inte fy skam. Ska jag vara helt ärlig så vet jag ju inte vart Crespo står någonstans, men jag har känsla av att han är fågel och inte fisk.

Det har varit relativt tyst, i några dagar, kring Cristiano Ronaldos framtid. Betyder det att han stannar?

Kaka var så gott som klar, enligt media, men som vanligt var det något som krånglade till allt. Den här gången verkar det vara Chelsea med Ancelotti i spetsen som lagt sig i den här drabbningen. Vad det verkar så ska det budet ha fått Kaka att tveka på ett femårskontrakt av Real Madrid. Ni hör hur det låter va? En sopa är vad det är. Jag tror inte Kaka skriver på förän senare i sommar och om han nu lämnar Milan så är det med största sannolikhet för Real Madrid.

Pep Guardiola verkar ha bett klubbledningen i Barcelona att värva Zlatan. Då frågar jag mig själv och alla er andra: Varför vill han riskera att bli av med Eto'o och förstöra ett vinnande lag? Zlatan är grym, inget snack om saken, men Barcelona har alldeles för många spelare som vill/ska ha boll. Zlatan är bra på väldigt mycket, men han måste i så fall förbättra sitt djupledsspel avsevärt.

Ett svagt rykte verkar vara att Manchester Citys Elano är sugen på Inter. Skulle dock passa in väldigt bra i Mourinhos lagbygge.

Royston Drenthe försvinner med största sannolikhet. Synd om grabben som har fått personliga problem på grund av fansens burop. Visst, han har inte varit bra, men så gör man ändå inte. Förstod aldrig varför man värvade Drenthe? Nu uggges Panathinaikos vara intresserade och tidigare under säsongen var det Juventus. Själv tycker jag han borde välja en klubb där han kan utvecklas, men samtidigt inte ha för stora krav på sig från omgivningen. Vad sägs om Hoffenheim?

Kan Vagner Love vara Mario Gomez ersättare? Jag skulle tycka att det var en utomordentligt bra värvning. Stuttgart blir farliga till kommande säsong.

Edin Dzeko uppges vara nära att skriva på ett nytt kontrakt med Wolfsburg. Skulle vara roligt att se skyttekungen kvar i laget under Champions League nästa säsong.


Det kommer mer, var så säker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0