Scolari sparkad

Scolari har fått sparken. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Första gången jag läste det dök det nog fram ett "oj" i huvudet. Jag har som sagt mer förväntat mig att Sevillas tränare ska få sparken. Efter en hel del tankar kring Scolaris avskedning, förstår jag mer hur kluben tänker. Tråkigt spel och har svårt att föra matcher. Endast en av anfallarna Drogba eller Anelka har fått chansen på topp. Känns lite Real Madrid över Chelsea för tillfället. Ballack, Deco, Lampard, Anelka, Drogba och Terry. De har ju inte sina bästa år framför sig. Även om de inte vunnit allt så är det spelare som jag kan få känslan av att de är lite mätta. Jag tycker att truppen mest går ut på namn och inte ett lag. Har man spelare vid namn Ballack, Deco och Lampard så måste alla spela samtidigt. De behöver mer utrymme och stjärnstatus istället för att dela på den varan . Det är antagligen därför Scolari bänkat en av anfallarna för att kunna spela med en 4-3-3 eller 4-5-1 uppställning. Malouda som inte alls har hittat rätt och en skadad Joe Cole, då funkar det inte. Jag tror inte Ballack skriver på nytt kontrakt om han ens blir erbjuden det.

Måste säga att det tragiskt att den rumänske landslagsmannen i handboll blev mördad efter en krogkväll. Lika hemskt vare sig han är världsstjärna eller ej, det ska inte få hända. Krogkvällar är trevliga, men något vett i skallen måste väl allt folk ha? Eller?

Har inte hunnit skriva något på hela dagen. Föreläsningen var lång, efter det pluggade jag en stund för att sedan spela några partier schack. Gick bättre än väntat. Ska försöka sova tidigare ikväll.

På onsdag är det landskamper, ska bli intressant.

Kommentarer
Postat av: Tove

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 08:30:16
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0