Pluggdag = lite sport.

Somnade sent inatt och blir sedan väckt av ploggbilen, för att sen inte kunna somna om. Somnad om vi åttatiden för att vara så förbannat trött när klockan ringde klockan tio. Har precis ätit frukost och jag känner mig lite stressa angående allt plugg. Föreläsning om drygt en timme. Innan det ska jag ha läst ut ett kompendium och har ett antal sidor kvar. Behöver lägga extra fokus på två kapitel känner jag, då föreläsningen i fredags blev inställd. Är hemma vid halv fem och då är det bara att sätta sig framför böckerna. Så det finns en hel del att göra.

Min blogg handlar om sport, självfallet, men jag var bara tvungen att få ur mig vad jag hade i tankarna för tillfället.


Hade en tragisk dröm i natt. Det var fotbolls VM i Sydamerika. Sverige hade hamnat tvåa i sin grupp efter Portugal men före Danmark. Sverige hade legat under med 2-0 i Köpenhamn och VM såg ut att vara långt borta. I slutet av matchen, vet inte exakt när, får Sverige en omdiskuterad frispark. I drömmen var det en overkligt larvig filmning som gick hem. En dansk åskådare tappar förståndet och rusar in på planen. Matchen bryts och Sverige vinner med 3-0, Sverige är klara för Play Off. Efter matchen fick jag på något sätt höra att det var en svensk som hade planerat det här och haft en dansk matchtröja på sig. I vilket fall så var vi klara för Play Off, mot Finland. Det verkade bara vara en match och Sverige vann komfortabelt. Det mest underliga i den matchen var att Ola Toivonen och Sebastian Rajalakso spelade för Finland. Vi var alltså klara för VM i Sydamerika och hamnade i samma grupp som Angola, Saudarabien och Trinidad & Tobago. Jag fick inte veta hur matcherna gick, utan det jag fick veta var att vi kom sist i gruppen med en målskillnad på 1-14. Zlatan var rasande, speciellt mot Lagerbäck som spelat med Håkan Mild och Daniel Andersson på innermittfältet. Lars-Åke Lagrell var nöjd med att vi tagit oss till VM och erbjöd Lagerbäck ett åttaårskontrakt. Två VM till för Lagerbäck alltså.

Vilka mardrömmar man kan ha ibland. Ska väl tilläggas att VM gick i Sydamerika som jag måste ha blandat ihop med Sydafrika. Det tragiska med det hela var att vi hade förlorat alla matcher gruppen, mot blåbärsländer inom fotbollen, och ändå fick Lagerbäck ett långtidskontrakt. Håkan Mild och Daniel Andersson centralt säger väl det mesta om Lagerbäck.

Det verkar bli svårt att bli av med Lagerbäck. Det tråkiga är att när Lasse väljer att sluta, eftersom han aldrig kommer att få sparken, är att det med största sannolikhet blir Roland Andersson som tar över. Ska vi få se ett "3-5-2" som mer liknar en uppställning som ser ut på följande viss 7-3. En offensiv mittfältare och två anfallare ska göra jobbet framåt. De andra avvaktar så vi inte riskerar någon kontring på oss.


Nej, jag verkar ha vaknat lite på fel sida idag tror jag. Är förhoppningsvis på bättre humör efter föreläsningen.


Alvaro Santos till Örgryte? Får de igenom värvningen så är den magnifik. Till skillnad mot hur IFK Norrköping agerade förra säsongen. Amuneke eller Santos, vem väljer ni? Ytterbacken Alex, som lämmat Assyriska för Örgryte, är en kanonvärvning. Örgryte verkar ha koll, till skillnad mot Norrköping. Nästan så man tycker lite synd om Norrköping som hade såna möjligheter. Att man åker dit på för dålig scouting av spelare tycker jag är amatörmässigt.

Nu väntar alla böcker på mig. Hörs framåt kvällen!

Kommentarer
Postat av: ida

tyävrr är jag ju ine de :/

2009-02-09 @ 15:14:47
URL: http://thoursie.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att blogga :D

2012-01-12 @ 23:57:45
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0