Mitt U21-lag. Drömlaget.

Nu har jag fått för mig att få de bästa spelarna i en och samma trupp. Begränsningarna som finns är att spelarna måste vara födda 86 eller senare. Det var svårare än vad jag trodde och många bra spelare har lämnats utanför.

Här kommer truppen:

Målvakt:
Igor Akinfeev
Sergio Asenjo
Manuel Neuer


Försvarare:
Sergio Ramos
Rafael
Ezequiel Garay
Micah Richards
Vincent Kompany
Gerard Pique

Marcelo
Andres Guardado

Mittfältare:
Leo Messi
Gonzalo Higauin
John Obi Mikel
Joao Moutinho
Cesc Fabregas

Samir Nasri
David Silva
Turan Arda

Anfallare:
Sergio Agüero
Wayne Rooney
Karim Benzema
Alexandre Pato

Ojoj, vad svårt det här var. Mycket svårare än de tidigare trupperna jag har tagit ut. Ni saknar antagligen en hel del spelare, men jag tycker de här var bättre, eller så har jag helt enkelt sett spelarna för lite för att kunna bedöma de exakt. Det har även varit oerhört jämnt mellan vissa spelare. Det är även svårt att jämföra en spelare som är ordinarie i ett topplag och en spelare som är en av de bättre i ett halvbra lag. En av de svåra uttagningarna var den sista mittbacksplatsen som slutligen gick till Garay. En av två vänsterbacksplatser gick till Guardado, även om han mest agerar ytter i Deportivo. På mittfältet fanns det oerhört många som skulle kunna vara med och den sista ändringen jag gjorde var att ta in Mikel istället för Busquets. Yttrar som Capel, Mata och Agbonlahor var nära, men har inte riktigt slagit igenom i världen ännu. Framåt ser laget grymt starkt ut och spelare som Bojan, Zarate och Rossi får stå åt sidan. Det här laget ska klara av alla möjliga uppställningar vilket jag tycker truppen gör. 4-3-3 är väl uppställningen som passar bäst. Tråkigt nog får bara en anfallare plats då.


Barcelona. Vad ska man säga? De lirar så underbart. Hur ska det se ut i Champions League när de antagligen får ännu mer ytor mot offensiva lag? Fast innerst inne tror jag att de lag som möter Barcelona kommer ligga oerhört lågt i sitt försvarsspel. De kommer gå hårt åt Messi, ska bli intressant att se. Tyvärr tror jag inte det är det lag som spelar bäst som vinner Champions League, utan den som hanterar defensiven bäst.

Kommentarer
Postat av: Linnea Malivéz

Sv: Det är olika, men oftast det mesta gör mig lite nervös (A)



kram

/LM

2009-02-08 @ 20:05:03
URL: http://twistandshine.blogg.se/
Postat av: Linnea Malivéz

Sv: Intresserad och intresserad.. Men jag hänger väl med lite i sportsvängarna men inte mer :P Älskar dock att dansa och allt som har med dans att göra :)



Kram

/LM

2009-02-08 @ 20:13:43
URL: http://twistandshine.blogg.se/
Postat av: Södertörns Högskola

Hej! :)

Hoppas du har tid 2 minuter att genomföra en kort undersökning?



Vi är 3 tjejer från Södertörns Högskola som skriver en rapport om bloggare och deras bloggvanor och ditt svar skulle verkligen hjälpa oss!



Tack på förhand! :)

//Karro, Elin och Johanna



http://www.eSurveysPro.com/Survey.aspx?id=29a2e223-25b7-4c9b-9839-269a167d8896



(Har du tidigare fått detta meddelandet och gjort en undersökning med blå bakgrund får du väldigt gärna göra om denna enkät då den föregående tyvärr plockades bort)

2009-02-08 @ 20:51:24
Postat av: AMANDA - Kläder och skoj.

okej :)

har sportat hur mycket som helst till jag tog studenten och flytta hemifrån bytte stad och tappade allt. Har hållt på med fotboll, handboll, innebandy, simning, skidor, friidrott. Tränade typ 7 dagar i veckan och vissa dagar hade jag 3 sporter ;P

2009-02-08 @ 21:00:46
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: Ellie

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-08 @ 10:24:56
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0