Frölunda - Brynäs

Ikväll smygstartar Elitserien med match medllan Frölunda och Brynäs. Hemmalaget har blandat och gett under hela säsongen. Ser däremot mycket bättre ut nu än vad det gjorde i början. Brynäs däremot kanske är det formsvagaste laget i hela Elitserien just nu. Jag tror uppehållet kan ha gjort laget gott. Senaste vinsten var mot just Frölunda, så jag tror på en jämn fajt lagen emellan.


Fotbollslandskamp ikväll mellan Brasilien och Italien. Två enormt stora nationer i fotboll, men jag tror tyvärr inte att matchen kommer vara någon höjdare. Brasilien har på senare tid haft svårt att både spela vackert och effektivt.

Spanien mot England, där har vi en riktigt trevlig match. Den spelas imorgon, onsdag. Jag tror att det blir fem man på mittfältet och en ensam David Villa längst fram, då Fernando Torres inte är helt återställd. Han får max 45 min.

Sveriges match ser jag också fram emot. Synd att det är så många spelare borta och inte har laget klart inför Portugalmatchen. Det hade varit en perfekt match för att prova på lite nytt. Nu kommer han spela med det lag han tror även kommer spela mot Portugal, vilket är helt rätt.

Lasses startelva: Isaksson - Nilsson, Mellberg, Hansson, Edman - Wilhelmsson, Larsson, Källström, Holmén - Berg, Rosenberg

Min startelva: Isaksson - Nilsson, Mellberg, Granqvist, Safari - R.Elm, V.Elm, Källström, Holmén - Berg, V.Elm

Känns lite svårt att veta hur mittfältet ser ut för Lasse imorgon. Ingen riktig defensiv mittfältare och han har verkligen inte haft Sebastian Larsson som någon favorit tidigare. Vågar han spela med Viktor Elm och Källström samtidigt? Jag tror det, tyvärr. Tyvärr, tycker jag, då Viktor inte får visa sig från sin bästa sida. Lasses startelva imorgon kommer tyvärr inte se så intresssant ut som man vill.

Min startelva är det lite mer nytt blod i. Jag vill prova spela in Granqvist då Hansson känns segare och segare för varje match. En Edman som inte är återställd mot en yngre frisk Safari behöver jag inte ens diskutera vilken spelare jag vill ska starta. Tyvärr vill Lasse ha tillbaka sitt säkra kort. På mitten får självklart Wilhelmsson och Källström chansen. Jag skulle vilja bänka båda, men eftersom vi har så dåligt med bra anfallare i truppen får V.Elm spela tillbakadragande forward. Lite utav rollen som han hade i Kalmar. Hade Toivonen varit med, hade jag gärna sett han och Berg tillsammans på topp med V.Elm på Källströms plats. Wilhelmsson är enligt mig slut. Det verkar som att det är många som tycker han har visat att han håller. Jag tycker tvärtom. Han har kvar tekniken, visst, men det går på tok för saaaaaakta. Finterna han gör, skulle inte ens hålla i Allsvenskan. Hur många djupledslöpningar tar han? Återstår att se imorgon.

Nu behöver jag vakna till inför föreläsningen. Då sitter inte några kalkonsmörgåsar helt fel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså shit, gå mer här och samla poäng! har redan fixat så jag får ett presentkort på h&m! =D http://www.gratisrefill.se/recruit/25623/

2009-02-10 @ 23:31:36
Postat av: Anonym

Vad tror du om Landskampen Ikväll? 1-1 måste ligga bra till tror jag! Rosenberg målar

2009-02-11 @ 17:28:01
Postat av: Mr Sport

Vad tror du om Landskampen Ikväll? 1-1 måste ligga bra till tror jag! Rosenberg målar

2009-02-11 @ 17:28:31
URL: http://sportanalys.blogspot.com/
Postat av: Mr Sport

Såg den inte tyvärr. Hörde lite på radion dock. Österrike är inget Världsgäng men skönt att vinna. Kul att få fram lite nya killar som vill.



2009-02-12 @ 23:11:03
URL: http://sportanalys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0