Detta lag skulle antagligen vinna allt..

Har precis kommit till rätta efter en del pluggande och ett pass på gymmet. Halvligger med datorn knät och ser en relativt avvaktande inledning mellan Sverige & Finland.
Första halvlek i derbyt mellan Tottenham & Arsenal verkar ha varit het. Hört att Palacios ska ha varit bra och att Arsenal hade 70% i bollinnehav efter första halvtimmen. Någon som är förvånad över det sistnämnda? Inte jag i alla fall. Försöker lira som Barcelona, men kommer ingenstans. Skulle faktiskt bli förvånad ifall Arsenal har en av de fyra Champions League platserna när säsongen är avslutad.

Nu till mitt lag jag har skrapat ihop. Jag har försökt att ta hänsyn till vilka som kan vara nöjda med en reservplats eller helt enkelt bara en plats i truppen. Jag kan säga redan nu att jag hade varierat relativt mycket som tränare med ett så här pass bra lag.

Här har vi truppen:

Målvakter:
Iker Casillas
Andreas Isaksson
Sergio Asenjo (Utlånad)

Försvarare:
Daniel Alves
Rafael (Utlånad)
Sergio Ramos
Carles Puyol
Rafael Marquez
Marvin Compper
Patrice Evra
Roberto Canella

Mittfältare:
Cristiano Ronaldo
Hamit Altintop
Xabi Alonso
Gökhan Inler
Xavi
Andres Iniesta
Steven Gerrard
Leo Messi
Juan Mata

Anfallare:
Zlatan Ibrahimovic
Karim Benzema
Alexandre Pato

Måste även tillägga att det är meningen att spela 4-3-3 eller 4-2-3-1 med detta lag, därav så få anfallare. De med fet stil är min startelva. Ett oerhört starkt lag där skrällen antagligen är Xabi Alonso, men som visat stabilitet i Liverpool och får en lite defensivare roll i mitt lag. Gerrard får samma roll som i Liverpool när han kan komma med fart bakifrån samtidigt som Xavi bygger upp spelet. Kantspelarna behöver jag inte nämna och så har vi Zlatan längst fram. Oerhörd fysik vilket är perfekt till detta relativt tunna lag. Zlatan skulle få öva på att komma rätt på inlägg och fasta situtationer. Meningen är att ytterbackarna ska komma efter kanten och slå inlägg. C Ronaldo ska försöka hjälpa Zlatan i straffområdet när tillfälle ges då han är oerhört farlig i luftrummet.

Nästa trupp jag tänker ta ut är ett U21-lag. Eftersom spelare födda 86 och yngre får vara med i sommarens U21 EM så får även de vara med i min trupp.


Kommentarer
Postat av: sandra

LÄS MIN BLOGG OM ALLT FRÅN LIVET SOM UNG MAMMA TILL MASSA SPORT !



http://PSandra.blogg.se

http://PSandra.blogg.se

http://PSandra.blogg.se

2009-02-08 @ 17:05:05
URL: http://psandra.blogg.se/
Postat av: AMANDA - Kläder och skoj.

jag är från söderhaman :)

finns mer möjligheter i gävle så jag flyttade hit =)

2009-02-08 @ 23:14:01
URL: http://aujmalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0