Bengt-Åke

Från att jag har varit mer och mer emot Bengt-Åke Gustafsson, sveriges förbundskapten, så har det vänt totalt. Som det ibland kan göra. Hans uttalande efter matchen låter lovande. Han har hela tiden vetat vilka spelare som är aktuella för VM och jag saknar bara någon enstaka spelare i denna trupp. Ska bli väldigt intressant vilka som blir petade för NHL-spelare som kommer lagom till VM. Backbesättningen håller ju redan nu, vilket känns riktigt bra. Tänk om Vancouver skulle åka ut. Då finns helt plötsligt Sundin, tvillingarna Sedin, Öhlund och Edler tillgängliga. Bengt-Åke har tidigare bara tagit med NHL-spelare som verkligen kan bidra med något speciellt. Därför undrar jag om Edler finns med i en VM-trupp i så fall. Honken verkar vara en favorit till Bengt-Åke, så Ersberg får troligen inte någon VM-biljet som det ser ut i dagsläget.

Sverige ett av fyra lag som kan ta VM-guld enligt mig. Ryssland är relativt klara favoriter, före Kanada och Sverige med USA som outsider. Många som säkert undrar hur jag kan räkna bort Finland och Tjeckien. Det gör jag inte, inte från medaljchans, men jag håller de andra fyra lagen högre och jag tror inte något av de lagen tar hem guldmedaljen. Det ryska laget är mest samspelt och har en speed som inget annat lag. Då räknar jag inte ens med att stjärnor som Ovetchkin, Malkin och Semin kommer till spel i VM. Vore ju inte helt fel med Lundqvist i målet. Vilket lag vi kan få. Jag tror vi är där och utmanar på allvar i år också.


Kommentarer
Postat av: AMANDA - Kläder och skoj.

du också från gävle eller? :)



sprtintressad, men för lat för att utföra något själv :P tyvärr

2009-02-08 @ 18:40:30
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: Linnea Malivéz

Brukar du vara nervös? Isåfall vad gör dig nervös?

kram

/LM

2009-02-08 @ 19:44:46
URL: http://twistandshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0